مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: ۷۲ خودروی حمل چوب قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در استان از سوی یگان حفاظت این اداره کل شناسایی و توقیف شده است.

۷۲ خودروی حمل چوب قاچاق در قزوین شناسایی و توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن قاسم زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: از این میزان خودروی توقیف شده ۵۳۵ متر مکعب چوب قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه قطع درختان آسیبی جبران ناپذیر به طبیعت وارد و آثار زیان باری و جبران ناپذیری را نیز برای جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: به همین منظور و با اقدامات انجام شده، متخلفان و حمل کنندگان بارهای چوب قاچاق به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی می شوند.

این مسوول حوزه منابع طبیعی خاطرنشان کرد: با تشدید نظارت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و فعال سازی سامانه هوشمند در این رابطه که بر حمل چوب نظارت دارد، با ثبت پلاک خودروهای دارای بار چوب مشخصات راننده، مبدا و مقصد، وزن بار و همچنین مجوزدار بودن آن تاکنون نسبت به گذشته شاهد کاهش قاچاق چوب بوده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین خاطرنشان کرد: با اجرای طرح زراعت چوب به منظور تامین نیاز صنایع فعال در این زمینه نیز نقش موثری در کاهش قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی به همراه خواهد داشت.

به گفته قاسم زاده، قطع درختان در اراضی ملی، به ویژه مناطق جنگلی خط قرمز این اداره کل بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.